preskoči na sadržaj

Osnovna škola Velika Mlaka

 

Kako pomoći djeci i roditeljima da u potpunosti ostvare svoj potencijal?

Autor: Administrator , 23. 1. 2013.

     Kako bi pomogli djeci da u potpunosti ostvare svoj potencijal, roditelji im trebaju osigurati sljedeće:

  • njegu i brigu. Roditelji trebaju odgovoriti na potrebu djece za ljubavi isigurnosti;
  • definiranje i usmjeravanje. Ovo se odnosi na postavljanje i poštivanje standarda prikladnog ponašanja, definiranje nedoličnog ponašanja te pružanje dobrog primjera djeci. Djeci su potrebne granice i usmjeravanje radi vlastite sigurnosti i razvitka vlastitih vrijednosti;
  • priznavanje. Djeci je potrebno da ih se vidi, sasluša i vrednuje kao osobe. Roditelji trebaju pokazati zainteresiranost za svakodnevna iskustva djece, slušati ih i pokušati shvatiti njihova gledišta;
  • osnaživanje. To znači pojačati dječji osjećaj sposobnosti, osobne kontrole i mogućnosti utjecanja na stavove i ponašanja drugih.

 

Kako bi pomogli djeci da se nauče pozitivnom ponašanju, roditelji mogu:

  • osigurati redovitu, pozitivnu pozornost, u svakoj dobi. Kako djeca odrastaju, zanimanje roditelja za njihov život počinje obuhvaćati i njihovu usmjerenost na odnose s vršnjacima i uspjeh u školi;
  • pomoći djeci da shvate potencijalne posljedice svojih izbora;
  • poticati dobro ponašanje pozornošću i pohvalama te ignorirati manje bitna nepoželjna ponašanja;
  • ponašati se onako kako žele da se djeca ponašaju, komunicirati s njima s poštovanjem i pokazivati im kako konstruktivno riješiti sukobe.

Što je potrebno roditeljima?

      Svaki roditelj želi biti dobra majka ili dobar otac svojemu djetetu. To je ponekad teško ostvariti. Roditeljstvo, osim što predstavlja jedno radosno i ugodno iskustvo, može biti i stresno. Roditeljima je stoga potrebna podrška u savladavanju stresa, upravljanju sukobima i kontroliraju gnjeva.

     Mnogi roditelji raspodjeljuju svoje vrijeme i energiju na različite obveze (kao što su zaposlenje, skrb o djeci, skrb o starijim članovima obitelji). Vrijeme provedeno s djecom veoma je dragocjeno — ono brzo prođe i ne vraća se. Pozitivno roditeljstvo zahtijeva vrijeme, kako bi se omogućilo roditeljima i djeci da budu zajedno. Ovo je naročito značajno u najranijoj životnoj dobi djeteta, ali ne bismo trebali zaboraviti da je dostupnost roditelja potrebna i adolescentima.

     Također, važno je da roditelji pronađu vremena za brigu o sebi kao odraslim osobama, da stignu voditi računa o vlastitim potrebama za intimnošću, druženjem i rekreacijom. Roditeljima su potrebne takve politike zapošljavanja i servisi za skrb o djeci koji im omogućuju usklađivanje obiteljskog i profesionalnog života.

     Roditelji mnogo nauče kroz razgovore o vlastitim iskustvima s drugim roditeljima, prijateljima i rodbinom. Roditelji također mogu koristiti profesionalne usluge (kao što je edukacija o roditeljstvu) koje predstavljaju izravnu potporu ulozi roditelja ili manje izravne usluge (kao što je psihološka terapija za bračne parove). Traženje pomoći znak je odgovornosti, a ne slabosti. Kako bi mogli biti uspješni roditelji, osigurati kontakt, potporu i usmjeravanje svojoj djeci, roditeljima su potrebna sredstva i potpora. Države imaju dužnost osigurati ova sredstva i potpore i o njima informirati roditelje i stručnjake koji rade s djecom.

Pozitivno roditeljstvo ima mnoge pozitivne popratne učinke

      Djeca se bolje slažu s drugim ljudima. Djeca imaju manje problema u ponašanju i manje emocionalnih problema te su otvorenija za iskazivanje svojih briga i strahovanja. Ukoliko se prema njima postupa s poštovanjem, veliki su izgledi da će se i oni ophoditi s poštovanjem prema drugima, uključujući i vlastitu djecu. Pozitivno roditeljstvo pomaže djeci da i sama postanu pozitivni roditelji.

      Roditelji imaju bolje odnose sa svojom djecom, pozitivniji su i dosljedniji, samouvjereniji kao roditelji, manje izloženi stresu, manje depresivni, manje eksplozivni u odnosima sa svojom djecom te manje podložni riziku zlostavljanja vlastite djece. Oni su u stanju naći bolju ravnotežu između obveza u obitelji i na poslu te imaju manje međusobnih sukoba.

     Podržavanje poželjnoga ponašanja i otklanjanje nepoželjnoga najbolje ostvaruju roditelji koji uživaju poštovanje svoje djece. I roditelji moraju priznati da griješe, istovremeno preuzimajući odgovornost za roditeljsko ponašanje i za kvalitetu odnosa sa svojim djetetom (umjesto okrivljavanja

djeteta).

     Nova sredstva Vijeća Europe — preporuka iz 2006. godine o politici potpore pozitivnom roditeljstvu, Roditeljstvo u suvremenoj Europi — pozitivan pristup i Pogledi na pozitivno roditeljstvo i nenasilni odgoj djece 12 detaljno razmatraju ovu novu vrstu roditeljstva i odražavaju daljnje aktivnosti u ovom području. Iako se ovi pogledi na djecu tek trebaju naći na političkom dnevnom redu u Europi, njihov utjecaj već se neko vrijeme osjeća u stručnim krugovima. Oni se polako šire, kako u pravu tako i u praksi, iako u različitim stupnjevima u različitim zemljama.

     Iz brošure: Ukidanje tjelesnog kažnjavanja djece

                          Pitanja i odgovori

“Izgradnja Europe za djecu i s djecom“, www.coe.int/children, Tisak Vijeća Europe, Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti 2008.




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Izgled mrežne stranice škole bolji je



Forum
Korisni linkovi
 

 

CMS za škole logo
Osnovna škola Velika Mlaka / Brune Bušića 7, HR-10408 Velika Mlaka / www.os-velika-mlaka.skole.hr / ured@os-velika-mlaka.skole.hr
preskoči na navigaciju