2022-10-17 10:38:30

Govorna vježba Ili-ili

     S dvojbama (ili popularnije, s dilemama) susrećemo se gotovo svakodnevno u životu. Kada smo primorani donijeti neku odluku, zna biti teško, no ako iza svoje odluke stojimo i znamo je argumentirati, puno je lakše.

    Učeći o rastavnom vezniku ili, učiteljica M. Martinković učenicima 8.c razreda ponudila je desetak tema o kojima su trebali promisliti i argumentirati svoje izbore. Učenici su trebali odabrati temu i o njoj pripremiti trominutno izlaganje. Izlaganje je trebalo biti trodijelne strukture (uvod, razrada, zaključak), sadržavati argumente za i protiv, a u zaključku su trebali navesti svoj izbor i razlog svoga izbora o odabranoj temi.

     Učenici su se potrudili, iznijeli svoja razmišljanja i podijelili svoja iskustva. Tako smo, primjerice, mogli čuti što smatraju bitnijim – odgoj ili obrazovanje – u školi, kako razmišljaju o strahopoštovanju i o poštovanju prema odraslima (pa i učiteljima), kako pristupaju introverziji i ekstroverziji kod svojih poznanika, kako gledaju na moguće probleme s roditeljima, a kako s učiteljima, što sve misle o cjelodnevnoj nastavi i koje su sve prednosti i nedostaci upisa u srednju školu (s kojima se ove godine susreću).

     Bilo je jako zanimljivo i korisno čuti učeničku perspektivu o navedenim temama. Učenici su ovim zadatkom mogli provježbati svoje usmeno izražavanje, osvijestiti važnost dobre argumentacije i snagu korištenja biranoga jezika u iznošenju svojih razmišljanja pred drugima koji možda razmišljaju drugačije.

      Veselimo se i budućim iskustvima.

učiteljica Hrvatskoga jezika Martina Martinković


Osnovna škola Velika Mlaka